דפי למידה לכולם בחינם

מייסדי נגבה והנהלתה מאמינים כי הדרך להיחלצות ממעגל המצוקה היא ברכישת השכלה, ולכן סיוע וקידום הילדים בתחום הלימודי היא מטרה מרכזית של העמותה.

האמצעים שהופעלו להשגת מטרה זו מגוונים : קשר שוטף עם המורים, עידוד שימוש  במחשבים  ובתוכנות  למידה שונות מותאמות גיל, עזרה בשיעורי בית והכנה למבחנים , הוראה מתקנת ועוד.

מדריכות  נגבה, בסיוע אנשי חינוך מתנדבים, פיתחו  לאורך השנים מגוון דפי למידה במקצועות שונים על מנת לסייע לילדינו להגיע להישגים בלימודים.

כדי לעזור לכמה שיותר ילדים ברחבי ישראל, החלטנו שדפים אלה יהיו זמינים ללא תשלום לציבור הרחב, באתר האינטרנט של נגבה.  נוכחנו  לדעת שהאתר שלנו הפך למאגר חומר חינוכי עבור מורים, מדריכים והורים רבים בארץ ואפילו בחו”ל.

ארי ברמי, המנהל התפעולי של נגבה  מצהיר: “מעל ל-18,000 מבקרים ייחודיים מורידים קבצים כל חודש. רובם המכריע מורים, המחלקים אותם לתלמידיהם. שיאי פעילות באתר נגבה נצפים בעתות משבר כגון: מצב חירום, מלחמה וקורונה, כאשר הילדים מרותקים לבתיהם ונאלצים ללמוד מרחוק.”

ג’ואי סלומון, המנהל החינוכי של נגבה ובעל  ותק של 20 שנה בתחום החינוך בבתי ספר שונים, מרחיק לכת: “אין ולו בית ספר יסודי אחד בישראל שלא מחלקים בו דפי למידה של נגבה.”.

יוזמה זו צברה תאוצה חדשה בשנת 2023, כאשר דוד קדוש, חבר הנהלת נגבה ובנו של קלוד קדוש ז”ל ממייסדי העמותה, נרתם לטובת פיתוח מאגר דפי הלמידה: “אבי ואני  תמיד גרסנו שאמצעי הלמידה צרכים להיות חופשיים ונגישים לכולם. האפשרות לפרסמם באתר נגבה מתכתבת לחלוטין עם החזון הזה.”

 על מנת להעשיר ולשפר את המאגר , דוד יזם שיתוף פעולה עם עמותת אבינא, עמותה חינוכית שבראשה עומד ד”ר אלפרד אררה. העמותה מפתחת עזרים וחומרים לימודיים בעזרת צוות אנשי הוראה וחינוך.

ד”ר אררה, הוא מחברם של עשרות ספרי לימוד במדינות שונות עבור הוצאות לאור ידועות, כגון :בורדס, מגנרד, הארפר קולינס, וסרמן, ורייכגולד. הוא היה ידיד של קלוד קדוש ז”ל ופעל אתו במיזמי חינוך אחרים: “כאשר נקראנו ע”י דוד ועמותת נגבה לפיתוח הפרויקט, נענינו מיידית ושמחנו להעמיד את ניסיוננו בתחום לטובת המטרה המשותפת.”

השלב הראשון של הפרויקט הוא פיתוח דפים חדשים ברמה מקצועית ובצורה מושכת לב.  דפי הלמידה מתמקדים בשלושת מקצועות הליבה : עברית אנגלית ומתמטיקה עבור ילדי כיתות א’ עד ו’.

בשנת 2024, מתוכננת הוספה של מאות דפים שיועמדו לרשותם של כל ילדי ישראל.

במידה ותרצו לתמוך בפרויקט זה או בפעולות אחרות של נגבה, אל תהססו ללחוץ כאן  ולבחור בדרך המתאימה לכם להשתתף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *