מסיימים שנה ירוקה!

מעבר לתוכנית החינוכית, אנו דואגים לפעילויות העשרה אשר מפתחות את המיומנויות היום- יומיות של הילדים, ומקנות להם ערך מוסף בדרכם להיות בוגרים אחראים, בעלי ערכים, התורמים עבור סביבתם.
השנה, הנושא אשר הוביל את מרכזי ההעשרה שלנו, בראשם עומדת הגברת קלודי הררי, הינו: ‘קיימות’. המטרה: לחשוף את הילדים לעולם הסביבתי, ולמושג קיימות על שלל היבטיו והשלכותיו על חיי היום-יום , כמו גם על מקומם בו והיכולת שלהם לקחת אחריות, להיות מעורבים ולהשתלב בעשייה בטווח הקצר והארוך. בין הפעילויות השונות בנושא עסקנו ב: צמצום בזבוז מזון, שימוש מושכל במשאבים- צריכה נבונה, ניקיון, מחזור, היחס לצמחיה ולבעלי חיים ועוד.  

התקנת פאנלים סולאריים בבית נגבה

הושלמה התקנת פאנלים סולאריים על גג בית נגבה. מעתה נוכל לעזור לסביבה ולעצמנו ע”י ייצור אנרגיה ירוקה באמצעות תהליך חשיפת הפאנל לאור. 
כמה חשמל אנו מצליחים להפיק? מהם היתרונות הרבים של הפאנלים הסולאריים? תשאלו את הילדים 😉 בכל מועדונית קיים מסך עם פרטי הפאנלים המתעדכנים ,לדוגמא: כמה אנרגיה הם מייצרים ביחס לכמות האור באותו יום, כיצד מזג האוויר משפיע על ייצור האנרגיה, השוואה בהרגלי הצריכה והשימוש  באנרגיה בין העונות השונות  ועוד.  מטרתנו היא  לעודד את הילדים להרחיב  את הכרותם עם תחום הקיימות באמצעות כלים טכנולוגיים  העומדים לרשותם.

פרויקט ההידרופוניקה

בפרויקט ההידרופוניקה שלנו, כל קבוצה למדה על מערכת ההשקיה . כיצד היא בנויה, כיצד היא  חוסכת  מים באמצעות  מיכל במערכת סגורה הממחזרת אותם .מה הם היתרונות במערכות  הצורכות כמות מים מזערית לעומת החקלאות מסורתית. כל ילד קיבל משימה  לשתול ולגדל צמחי מאכל ותבלין ,וכמובן אחריות  לטפל בהם ,עד לגדילתם המלאה ולשימוש בהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *