ישנם פרחים בכל מקום למי שרוצה לראות אותם” אנרי מאטיס

כמו פרח שזקוק לאור השמש, תאורה נכונה, קצת דישון ואהבה, כך גם הילדים של נגבה רק ממתינים לפרוח! חלקם מאוחר יותר, חלקם מוקדם יותר, אך בעזרת המערכת התומכת שלנו והצוות המקצועי של מדריכים, עו”ס, זמן איכות אישי, מרחבי למידה מאובזרים, תשומת לב, והמון אהבה- הם מצליחים לעשות את הצעדים הראשונים שלהם בדרך להצלחה, והלב שלנו לא מפסיק להתמלא בגאווה! אנו נרגשים לשתף אתכם במעט מן ההצלחות- שעבור הילדים הם עולם ומלואו.


אמיר (שם בדוי), בן 14, מועדון הנוער ע”ש דלפין לוי, ירושלים

אמיר מגיע אלינו ממשפחה קשת יום, הוא יתום מהוריו ומתגורר אצל סבו וסבתו אשר אינם דוברים עברית.

אמיר הגיע אלינו כשהיה בכיתה ו’. ילד חכם, סקרן ואוהב ללמוד, אך היה לו קושי מאוד גדול בהבנת סיטואציות חברתיות ושמירה על איפוק וסבלנות ברגעים שהיה לו קשה. הדבר בא לידי ביטוי באלימות פיזית ומילולית כלפי הסובבים אותו.

מאז שאמיר הגיע אלינו לתכנית הבחנו בשינוי המיטיב עמו! הוא רכש לעצמו חברים חדשים, למד וביצע מטלות לימודיות לבית הספר, ובעיקר-  כעת הוא נמצא במקום שרואים אותו, נותנים לו את תשומת הלב שהוא צריך ולא מוותרים עליו.

בסוף כיתה ו’ במעבר לחטיבה, הוא לא התקבל לבית ספר שהוא רצה בגלל חוות דעת מבית ספרו על בעיות התנהגות בעברו. לא נשארנו אדישים ושלחנו לבית הספר שאמיר רצה מכתב המלצה בו העדנו על השינוי הגדול שעבר אמיר, ודחפנו לקבלתו לחטיבה.  אנחנו שמחים לציין שהוא התקבל ולומד שם עד היום (כיתה ח’)!

אמיר התבגר, למד להבין איך ליצור לעצמו סביבה חברית מיטיבה, למד כי אלימות אינה הפתרון וכיום הוא יודע איך לפתח שיח אם יש דברים שמפריעים לו. הוא מקיף את עצמו במבוגרים משמעותיים ומוצא לעצמו תחביבים שמפתחים אותו.


אנחנו רוצים להודות לשרי מצוות נגבה בירושלים על סיפור ההצלחה המרגש הזה ועל תשומת לב והעשייה הבלתי פוסקת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *