חברו הטוב של הילד: סדנא לטיפול בבעלי חיים בנגבה

בנגבה מאמינים  כי יש להשתמש בשלל אמצעים ושיטות כדי לקדם את הילדים. הדוגמא לכך היא הסדנא לטיפול באמצעות בעלי חיים המתקיימת פעם בשבוע במרכז הורים ילדים, עבור ילדי בית “פרנק לוי” בגילאי 7-9. במהלך הסדנא הילדים משחקים ומטפלם בארנבות, נחשים, ציפורים וחיות אחרות, במטרה לחזק את כישוריהם החברתיים והרגשיים.  הסדנא מתקיימת בשותפות בין “נגבה” לבין עיריית באר שבע.

“זה כזה כיף לשחק עם החיות” אומר יהב בן השבע, ” אני אוהב את המגע הרך שלהם, אני אוהב להחזיק וללטף אותם. הייתי ישן איתם אם יכולתי”.


הסדנא מסייעת ליהב ולחבריו לפתח יחסים חמים המלווים במגע פיזי. הם לומדים להתמודד עם מצבים שהם חלק ממעגל החיים כמו המלטה, מחלה ואפילו מוות, כשאחת החיות מתה במהלך הסדנא.

גם היכולות של הילדים  להקשיב ולשתף פעולה התפתחו במהלך הסדנא האינטראקטיבית, שכן הם היו חייבים להיות קשובים לצרכי החיות ולטפל בהם בזוגות.  עדן בת ה-9 היא דוגמא לילדה שחידדה את יכולת ההזדהות הרגשית שלה: “אני נהנית להאכיל את החיות ולגרום להם להרגיש טוב ואפילו לשמוח”  אמרה, “אני אוהבת לטפל בהם, וגם לנקות את הכלובים שלהם, כדי שיהיה להם טוב. מישהו  צריך לטפל בהם”.

הטיפול בבעלי החיים מעצים את הילדים  ומגביר את ביטחונם העצמי. משפר את יכולתם לתקשר ומלמד אותם להיות בני אדם אחראים.  העצמת היכולות החברתיות והרגשיות שלהם מעניקות להם כישורים שיעצבו את עתידם לטובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *