חזרה הדרגתית לשגרה של בתי נגבה בזמן משבר הקורונה.

תאריך ה-20/04/20 ישמר בדברי הימים  של עמותת נגבה כיום שמחה ותקווה. זה היום שאושר על ידי רשויות הבריאות והרווחה ליציאה הדרגתית מתקופת הסגר שנכפתה על כולנו בגלל וירוס קטן שגרם למגפה גדולה בחודשיים האחרונים. מקווים שזו ההתחלה לחזרה לשגרה ברוכה עבור הילדים, משפחותיהם וצוותי העמותה.

חנה גייסמן מנכ”לית העמותה: “ככל שהמצב נמשך לאורך זמן , ילדים ומשפחות רבות הגיעו למצבים לא פשוטים, דירות קטנות וצפופות, צרכים רבים שיש לספק ללא סיוע המערכת הרגילה. לימודים, פעילות חברתית והזנה נפלו למעמסה כבדה על הורים בעלי אמצעים מוגבלים. בנוסף התעוררו חששות לעליה ברף האלימות כתוצאה מהלחץ והחרדה, ולהרחבת הפערים הלימודיים שכבר קיימים.”

במשך כל התקופה נגבה שמרה על קשר הדוק עם הילדים תוך הקשבה ורגישות לבעיות שעלו מהשטח ובמקביל קיימה שיח מול הרשויות השונות על מנת לזהות בהקדם הקלות המאפשרות חזרה לפעילות. חזרה שתתבצע תוך הקפדה על תנאי הבטיחות לילדים ולעובדים בהתאם להנחיות משרד הבריאות, להם כולנו כפופים.

“ברגע שנתקבל אור ירוק ממקבלי ההחלטות,” – אומר אליאב המנהל החינוכי – “נערכנו בהמשך למעקב ולקשר שקיימנו עם המשפחות והילדים במשך כל התקופה, לבניית קבוצות מצומצמות כנדרש, ולהכנת הצוותים לחזרה ולעמידה בכללי ההתנהלות שקיבלנו:

  • עבודה במשמרות במרחבים מאווררים ומרווחים לכל קבוצה.
  • מקסימום חמישה ילדים בקבוצה בכל משבצת פעילות.
  • בדיקת חום לכל מי שנכנס לבתינו.
  • שטיפת ידיים עם סבון באופן תכוף ושימוש בחדרי הפעילות באלכוג’ל.
  • מסיכות וכפפות לכולם.
  • שמירה על רווחים תקינים במשך הפעילות ואפילו בחצרות”

אחינועם מדריכת קבוצה בבית החסידות מעירה בחיוך רחב :”נכון זה די מוזר לקבל את הילדים בתנאים אלו, כל כך חסר החיבוק של מה קורה? מה נשמע! אבל כמה כיף ושמח לכולם היום!”
ליאל חניכה בת העשר מהנהנת בהסכמה ואומרת: “כשהמדריכה התקשרה לשאול אותי אם אני מעוניינת לחזור, כל כך שמחתי, נמאס לי להיות בבית ולהשתעמם, כל כך כיף לחזור!”
בנימין בן התשע ממשיך: “הם הסבירו לנו כמה פעמים מה צריך לעשות בגלל הקורונה, לשטוף את הידיים כל הזמן .להימנע מנגיעות וחיבוקים, לא כיף! קיבלנו מסכות ודווקא זה נחמד. פה אנחנו יכולים לפגוש חברים לעשות מלא דברים, להישאר בבית זה כבר ממש לא כיף.”

אליאב ממשיך ואומר : “המגפה שעדיין ממשיכה מאלצת אותנו להתארגן ולערוך שינויים והתאמות רבות, לחלק את הקבוצות הרגילות המורכבות מ-15 חניכים לשלוש קבוצות, הילדים מגיעים לפי מערכת שבנינו בתיאום עם ההורים, לבית נגבה. ארבע קבוצות כל בוקר וארבע קבוצות כל יום אחה”צ וכולם נהנים מארוחת צהריים חמה וטעימה שהוכנה ע”י ישראל במטבח הבית. אנו מקפידים מאוד לקיים ולתרגל את הנחיות משרד הבריאות.”

כולנו מקווים מאוד שהמגפה תיסוג ותעלם וכך נוכל לחזור בהקדם לפעילות מלאה  של כל הבתים וכל הקבוצות בו זמנית. אך בינתיים החזרה ההדרגתית הזו עם כל ההגבלות שלה ,היא עבורנו אור בקצה המנהרה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *