מפגש מרגש – ערב בוגרי נגבה

חמישה עשר חבר’ה בני 18-20, כולם חניכי נגבה בעבר, נפגשו לאחרונה בבית נגבה למפגש ראשון של “בוגרים”.

הרעיון להקים קבוצת בוגרים “מתבשל” בנגבה כבר זמן רב. חנה גייסמן, המנכ”לית מספרת: “תמיד שמרנו על קשר כלשהו עם הבוגרים שלנו, אך אין בכך די. חשוב לנו לשמר את הקשר כדי שנוכל להמשיך לסייע להם  בעת הצורך, גם כשהם כבר מבוגרים.”

המפגש הראשון הוא תוצאה של עבודה ממושכת של צוות מועדון הנוער. הפגישה במסגרת נגבה הייתה בעלת טעם מיוחד גם לאלה ששמרו על קשר ביניהם וגם לאלה שאיבדו קשר.

רותם, שהייתה מרכזת מועדון הנוער במשך מספר שנים וסייעה ליצירת הקשר עם הבוגרים ולקיום המפגש, הכירה אותם כשהיו בני 13 ו-14: “כשאלעד התקשר וסיפר לי על התוכנית, התלהבתי מאד! אני מתגעגעת אליהם כל כך. כשדברנו ידעתי מיד אל מי כדאי לפנות כדי להתחיל את התוכנית. החבורה הזאת הייתה תמיד בקשר קרוב בינם לבין עצמם ועם נגבה. הגרעין האידיאלי כדי להתחיל וממנו להרחיב את התוכנית.”

תוכנית “בוגרים” יצאה לדרך במפגש זה. המשתתפים שמחו לפגוש  את המדריכות שלהם ממועדון הנוער שטרחו ובאו למפגש.  נוי, המשלבת  כיום לימודים באוניברסיטה עם חיי משפחה: “לא הייתי מחמיצה את המפגש הזה בעבור שום הון שבעולם. זה מדהים, הם גדלו והתבגרו כל כך, הם מבוגרים עכשיו. אני מתרשמת שאנו יכולים לדמות את עתידם באופטימיות.  הם יכולים להיות גאים בעצמם!”.

גם אנחנו בנגבה גאים בבוגרינו. חלק מהם משרת כעת בצבא, שלב חשוב בחיי צעירים ישראליים. העובדה שהם  משרתים בצבא, מוכיחה שהם משתלבים בחברה הישראלית ולא נקלעו לצרות שהן מנת חלקם של רבים בשכונה ד’. השירות הצבאי נותן להם תחושה של הכרה בערך עצמם והשתלבות בחברה. הם בדרכם להיות אזרחים אחראיים ומועילים.

ובכל זאת הדרך לעצמאות עדיין ארוכה וזרועה מכשולים. הודיה, בת 20 המשרתת בצבא  ולומדת במקביל תקשורת באוניברסיטה הפתוחה אומרת: “זה בכלל לא פשוט: לימודים, שירות צבאי, החיים בכלל. עוזר מאד לדעת שיש מי שדואג לך. חלקנו צריך עזרה בתהליכים מנהליים, אחרים צריכים מישהו להתייעץ אתו לקראת השירות בצבא, לגבי החלטות על לימודים אחרי הצבא או בכניסה לשוק העבודה. כמו בילדותנו, טוב לדעת שנגבה כאן לסייע לנו למצוא את הדרך..”  הודיה היטיב להגדיר את מטרת תוכנית “בוגרים”.

המפגש הבא כבר תוכנן, ובכוונתנו לקלוט עוד ועוד בוגרים. עוד קודם לכך נמשיך בקיום מפגשים אישיים עם הבוגרים כדי ללמוד טוב יותר כיצד נגבה יכולה לסייע להם ומה הם יכולים לתרום לנגבה. בכל מקרה, צעירים אלה יודעים שנגבה, ואלעד וצוותו בפרט, מוכנים יותר מתמיד לתמוך בהם ולסייע להם בבניית עתידם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *