חשיבותן של הפעילויות התרבותיות והאומנותיות בנגבה

במרבית המשפחות של ילדי נגבה כל הוצאה מחייבת בחירה: לקנות מעיל חדש לחורף או לשלם חשבון חשמל? לחמם את הבית או לקנות בשר לשבת?

במציאות זאת,  קל להבין שיש הוצאות שנראות מותרות שאינן עולות על הדעת, כמו הוצאות עבור אמנות או תרבות.  נגבה פעילה מזה שנים כדי לגשר על פערים אלה.

השנה, כמו בשנים קודמות, הילדים ובני הנוער של נגבה נהנים ממספר פעילויות  תרבות ואומנות המיועדות במיוחד לצעירים.

כל קבוצת גיל תצפה השנה ב-5 הצגות המותאמות  לגילה. בסך הכול החניכים שלנו ילכו ל-15 הצגות המבוצעות על ידי מספר תיאטראות, ומועלות בתיאטרון העירוני של באר שבע.   ההצגת עוסקות בנושאים המעסיקים את הילדים ובני הנוער בחיי היום יום שלהם.

קבוצת עוז אחרי קונצרט במשכן לאומנויות הבמה

בנוסף להצגות התיאטרון, הילדים יבקרו ב-6 קונצרטים במהלך השנה. בקונצרטים אלה מנוגנות יצירות קלאסיות ידועות, כמו גם יצירו בנות זמננו המוכרות לילדים. הקונצרטים משלבים שחקנים, בובנאים ואקרובטים עם נגינת 40 הנגנים של הסימפונייטה של באר שבע.  שילוב זה מוסיף נופך מיוחד לקונצרט ומסייעים לחבב את המוסיקה על הילדים.

הקונצרטים  מיועדים לכל ילדי באר שבע והאזור, אך ילדי נגבה זוכים למשהו מיוחד: לפני כל קונצרט באים נגנים לבית נגבה ע”ש מונה וקטי דרייפוס כדי לפגוש את הילדים ולתת להם הסברים לגבי היצירות שינוגנו בקונצרט, לספר להם על המלחינים ועל תולדות המוסיקה, כל זה בליווי הדגמות חיות.  ואם הילדים מתנהגים יפה, ניתנת להם הזדמנות לנסות ולנגן  בעצמם על כלי הנגינה.

תכנית  התרבות היומרנית  זוכה להצלחה בקרב הילדים.  לשי לי בת ה-7  זה פתח עולמות חדשים: “אני אוהבת ללכת לתיאטרון, זה כל כך נחמד! גם אני ארצה להיות שחקנית בעתיד!”. הודיה בת ה-13 נמשכת במיוחד למוסיקה: “הנגנים מאד מרשימים אותי. כל הנגנים מנגנים כל כך יפה בתזמורת. גם אני ארצה לנגן בתזמורת יום אחד. אין לי ספקות לשנייה. ברגע שאוכל, אלמד לנגן על הפסנתר שנמצא בכניסה לבית נגבה.”

מי יודע, אולי נזכה שאומן ידוע יקבל פרס ויודה לנגבה על שעזרה לו לגלות את עולם המוסיקה!

תוכניות אלה התאפשרו בזכות שיתוף הפעולה של רבים וביניהם ג’יזל אלאלוף, בנק הפועלים, ועיריית באר שבע

רוב תודות להם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *