פרויקט האופניים חוגג 5 שנים

“החיים הם כמו רכיבה על אופניים.  כדי לשמור על איזון יש להמשיך לנוע”

אלברט איינשטיין

כשהתחילו את פרויקט “רכיבה על אופניים” בנגבה בשנת תשע”ד, הכוונה הייתה למצות את התועלת הגלומה ברכיבה על אופניים  להתפתחות האישית והקבוצתית של בני הנוער שלנו, כפי שהוכח במחקרים רבים ברחבי העולם.

לפרויקט הוצבו היעדים הבאים:

  • לשפר את הכושר, הבריאות ואת האיזון גוף-נפש של בני הנוער.
  • לתת הזדמנות לבני הנוער להתמודד עם  אתגרים פיזיים, להתגבר על הקשיים ולהצליח.
  • להכיר ולאהוב את הארץ, את הנגב ואת באר-שבע במיוחד.
  • לפתח ולעודד את בני הנוער לגלות את הטבע.
  • לפתח זהות ושייכות קבוצתית.
  • לחזק את הקשרים בין בני הנוער ולפתח את רוח האחריות  והעזרה ההדדית בתוך הקבוצה.

הפעילות מתקיימת באופן סדיר מדי שבוע ולוקחים בה חלק כל ילדי נגבה. 5 שנים לאחר השקת פרויקט “רכיב על אופניים” והודות לתוכנית המובנית שלה, ניתן לומר שרוב הילדים ובני הנוער שיפרו את כושרם הגופני, הגדילו את הביטחון העצמי שלהם, חיזקו את שייכותם לקבוצה ופיתחו חוש לאהבת הטבע ולהכרת סביבתם העירונית.

חשוב לזכור שהפרויקט התאפשר הודות לנדיבותם של חברינו סילביאן וג’רארד לוי ז”ל. כשקלוד מאיר ז”ל סיפר להם על התוכנית שתיועד לבני הנוער של נגבה, הם הסכימו מייד לממן את רכישת האופניים, ולהעניק זוגות אופניים לכבוד נישואין וימי הולדת של בני משפחתם. זאת ועוד, בתם פטרישיה ובעלה לקחו גם הם חלק בפרויקט ותרמו בנוסף מספר מכובד של זוגות אופניים. חשוב לנגבה להמשיך ולפתח את התוכנית שתועלתה רבה והיא מאפשרת לנו להנציח את זכרם של בני הזוג לוי הקרובים לליבנו.

לכן, כחלק מתהליך הרגיל והמחויב של התחזוקה, 26 זוגות האופניים, גדולים וקטנים, יתוקנו, ושופצו ויוכנו במהלך הקיץ לקראת שנת הלימודים החדשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *