מתמודדים עם האתגרים בתקופת המעבר לחטיבת הביניים: זרקור על קטי, משתתפת בתוכנית הבוגרים של נגבה

סיומה של כיתה ו’ היא תקופה מאתגרת לכל ילדי ישראל.  קטי משכונת עין כרם שבירושלים אינה שונה מבני גילה. בשנה שעברה התחילה ללמוד בחטיבת הביניים של יאסא – התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות. המעבר חייב אותה להתמודד עם המעבר מהמסגרת החמה והתומכת של בית הספר היסודי לחטיבת הביניים. המפגש עם מאות צעירים לא מוכרים בבית הספר החדש לא הטריד את קטי, אבל המחשבה שתצטרך להתמודד עם דרישות אקדמיות ועומס לימודי העיקו עליה מאד.

“ידעתי שמרבית הילדים בבית הספר החדש יהיו שונים כמוני, אז לא חששתי שאהיה שונה” היא מספרת, “אבל הייתי עצבנית ביחס לטונות של שיעורים ושיעורי בית שאצטרך להכין.  קשה לי להתרכז בבית ולנהל את הזמן העומד לרשותי. חששתי שלא אוכל להכין את כל שיעורי הבית הצפויים ושלא אצליח להישאר בעניינים בכל המקצועות.”

למזלה, קטי הצטרפה לתוכנית הבוגרים של נגבה כדי להקל על המעבר לבית הספר החדש.  ואכן, קטי בת ה- 14 מעידה כיום, בסיום שנתה השנייה בנגבה, שהתוכנית שינתה את חייה.  “אני הולכת לנגבה שלוש פעמים בשבוע בשעות אחר הצהריים והפעילויות שם מאד מהנות. הילדים נחמדים ושם גם נמצאת החברה הטובה ביותר שלי. אני יכולה לשוחח עם אנשי הצוות על כל נושא שבעולם, אבל הדבר הטוב ביותר מבחינתי הוא שאני מקבלת עזרה בהכנת שיעורי הבית ומצליחה להישאר בעניינים בכל המקצועות של בית הספר.  קרוב לוודאי שבחלק מהמקצועות היה מצבי קשה לולא העזרה שאני מקבלת בנגבה.”

קטי אמנם הגיעה לנגבה בשביל העזרה בלימודים, אך כעת היא מבינה שהיא נהנית ומתפתחת הודות למרכיבים החברתיים של התוכנית. “נגבה היא המקום האישי שלי, היא בית חם עבורי.  אני אוהבת את ערבי חמישי בהם אנחנו מכינים ביחד ארוחת ערב, את הפיקניקים ואת ימי הטיולים בחופשות, הכול כה אינטימי ומרגיע. אם היו הרבה ילדים בתוכנית, לא הייתי מקבלת כל כך הרבה עזרה ויחס.  אני יכולה להגיד בביטחון שטוב לי היום יותר מבחינה חברתית הודות לתוכנית.”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *