20 בני נוער מנגבה חגגו במסיבת בר/בת מצווה בסיומה של תכנית רבת השפעה

כל שנה מגיעים מספר בני נוער בנגבה לגיל בר או בת מצווה. לרוע המזל, שלא כמו מרבית חבריהם, אין למשפחותיהם האמצעים לציין מאורע חשוב זה באירוע חגיגי. לכן, לפני כמה שנים  הנהגנו בנגבה את “תכנית בני המצווה”, המכינה אותם למעבר לגיל הבגרות, ובסופה נערך ערב חגיגי לכבוד החוגגים.

השנה לקחו חלק בתכנית 12 בנות ו-8 בנים. הם באו מהבתים השונים של נגבה ברחבי העיר באר שבע, ונפגשו פעם בשבוע לפעילויות משותפת בנושאים מגוונים: מעבר מילדות לבגרות, אחריות, בחירת מטרות להתפתחות אישית, הענקת מתנות לאחרים, נושאים של זהות יהודית ועוד.

המשתתפים בתכנית בני המצווה נהנו גם מפעילויות מיוחדות ביניהן ביקור במפעל טליתות, ביקור ילדים חולים בבית חולים סורוקה, סיור בבאר אברהם והקלטת שיר של הקבוצה באולפן הקלטות מקצועי.

הפעילויות סייעו לפיתוח יזמות ויצירתיות של בני המצווה אשר מילאו תפקידים מובילים בהכנת הפעילויות לקבוצה וניהולן. תחום נוסף בו גילו יזמות ויצירתיות היה בהכנת ארוחות לקבוצה. למפגשים ולפעילויות המיוחדים הייתה מטרה נוספת ולא רק העצמה אישית והנאה, במהלכם התגבשה קבוצה של בני נוער מבתי ספר שונים ומשכונות שונות. קבוצה זאת תהווה את הגרעין של מועדון הנוער אליו יעברו בני הנוער בשנה הבאה.

התכנית הגיעה לשיאה במסיבה מקסימה לכבודם של בני המצווה. במסיבה השתתפו 200 אורחים, בני המשפחה של הנערים, ילדי נגבה ואורחים חשובים ביניהם רוביק דנילוביץ ראש העיר שברך את בני המצווה.

במהלך הצילומים של כל משפחה ומשפחה של בני המצווה, התוודתה קורל אמא של דורון , באזניה של אחת מבנות השירות הלאומי: “דורון לא ישן שלושה ימים מרוב התרגשות לקראת המסיבה. זה כל מה שהוא דיבר עליו בבית!” בנוסף לארוחה המסורתית ולריקודים, סיפר כל אחד מבני המצווה במהלך הערב מה הייתה השפעת התכנית עליו.

בסוף הערב, מירי, אמה של טליה, הודתה במילים חמות ונרגשות שהביעו את מה שרבים חשו: “תודה לכם מכל הלב על כל מה שאתם עושים לילדים שלנו. אני לא הייתי יכולה לחלום אפילו להציע לביתי ערב שכזה. אין על נגבה!”

הנהלת נגבה, בני המצווה ובני משפחותיהם רוצים להביע תודה מיוחדת לכל מי שתרם לתכנית ולהצלחת המסיבה. בלעדיהם זה לא היה קורה! תודות מיוחדות לצוות נגבה ולבנות השירות הלאומי שהפיקו את הערב ואת התכנית כולה ולכל בעלי המקצוע שתרמו את שירותיהם או שנתנו אותם במחירים מוזלים לטובת בני הנוער ולמען הצלחת התכנית.

*השמות בכתבה שונו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *