נערי נגבה סיימו קורס מכבי אש מאומץ, ומצטרפים כמתנדבים למכבי האש

מקסים בן ה-15 ועומר בן ה-16 חברי מועדון הנוער של נגבה, סיימו בהצלחה קורס בן 5 חדשים בעל דרישות מחמירות בשירותי הכיבוי של באר שבע. מיד לאחר סיום הקורס ובמהלך כל לימודיהם בבית הספר התיכון הם יתנדבו בשירותי הכיבוי באופן סדיר. 300 נערים הגישו את מועמדותם לקורס ומתוכם רק 50 הצליחו לעבור את המבחנים לקורס היוקרתי של מכבי האש. תכנית הלימודים המפרכת כללה שיעורים תיאורטיים ומעשיים ורק 30 נערים הצליחו לסיים את הקורס בהצלחה. למקסים ולעומר היו ספקות במהלך הקורס אם יעמדו במשימה, אך בזכות נחישותם והעבודה הרבה שהשקיעו הם הצליחו לסיים את הקורס. הם ישמשו כמתנדבים בתוכנית שתעניק להם הזדמנויות לצמיחה אישית ולפיתוח מיומנויות.

“ללא נגבה לא הייתי מנסה בכלל להגיש את מועמדותי,” אומר עומר. “אמרו לי שאני לא עומד בדרישות, אך סיימון, המדריך שלי בנגבה עודד אותי לשאוף להתקבל ודאג לסייע לי למלא את הפנייה כמו שצריך. בזכות סיימון הצלחנו לסיים את הקורס. הוא עודד אותנו ללמוד, ודאג שנגיע מוכנים.”

עומר ומקסים פגשו לראשונה את סיימון באמצעות אחיו, שהיה איתם בנגבה. מדי פעם ראו אותו במקום עבודתו במאפייה בה עבד במהלך לימודיו בתיכון כדי לסייע למשפחתו. כשסיימון התחיל להתנדב במועדון הנוער של נגבה, הוא עודד את החניכים להתנדב. הוא לקח אותם להתנדב בבית אבות וסיפר להם על האתגרים איתם התמודד כנער. חוויות אלה דיברו על ליבם של מקסים ועומר. “סימון הוא דוגמא להצלחה עבורנו,” אומר מקסים, “נולדנו באותה שכונה, אנחנו עוברים מה שהוא עבר. הוא עוזר למשפחתו ומשלים את בחינות הבגרות שלו, כדי לעשות משהו עם עצמו. הוא עוזר גם לי לעשות משהו עם עצמי בזה שדחף אותי להתקבל לקורס.”

במהלך הקורס השניים למדו את כל פרטי העבודה של תחנת כיבוי אש, מציוד ותחזוקת רכבים, ועד לוגיסטיקה ותקשורת. וחשוב מכל – הם למדו כישורים שיסייעו להם לאורך חייהם. הם למדו איך לעבוד בצוות. עומר: “התחנה היא כמו משפחה, אתה לומד ערכים של משמעת וכבוד. אתה לומד לדבר ולהתנהג כמו שצריך.”

מקסים ועומר יתנדבו בתחומים שונים בעבודת התחנה ואפילו יתלוו לקריאות של הכבאיות. האדרנלין זורם והרצון לסייע לקהילה יגרום להם קרוב לוודאי להתנדב יותר מ-8 השעות בחודש, הנדרשות מהם. למקסים יש מניע אישי נוסף: סבא שלו היה אף הוא לוחם אש.

מסכם סיימון: “התוכנית תסייע למקסים ולעומר בהמשך חייהם המקצועיים ללא ספק. הם ירכשו כישורים חברתיים ומנהיגותיים. יכול להיות שהם עדיין לא מבינים עד כמה התוכנית משמעותית עבורם, אבל זה יעזור להם לאורך כל הדרך. זה יכין אותם לשירות הצבאי ויפתח בפניהם הזדמנויות עבודה בעתיד.”

עומר, סיימון ומקסים בסוף הקורס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *