לתת זה לקבל: נשות הדסה מתנדבות בנגבה בירושלים

מתנדבים רבים  מתחומים שונים מסייעים לפעילותה של נגבה. על מתנדבים אלה נמנים חברי הוועד, בנות השירות הלאומי, גמלאים וסטודנטים.  כולם תורמים לנגבה  ממגוון כישוריהם ומסורים מאד לעבודתם.  שתיים מהמתנדבות, מרגלית רביב ומירי פרוז, מתנדבות מדי שבוע במועדונית בית גרוסמן בירושלים.

השתיים, שהן חברות פעילות בארגון נשות הדסה ישראל הגיעו לנגבה דרך הארגון, וזאת השנה השלישית שהן מתנדבות בבית גרוסמן.

“אנו עובדות אחד על אחד עם הילדים על הנושאים שהם לומדים בבית הספר ולא פעם מתקשים להתמודד

עימם,”  מספרת מירי, שעבדה כמהנדסת עד הפרישה וגרה בשכונת קריית יובל. “זה יכול להיות קושי בשפה, הבנת הנקרא, חשבון, אנגלית ואפילו כתיבה תמה.”  מירי מסייעת לשני תלמידי כיתה ד’ פעם שבוע במשך כ-40 דקות. היא צמודה אל אותם תלמידים לאורך כל השנה בהתאם לתכנית  אישית שהוכנה על ידי מדריכי נגבה ובהתייעצות עם המורים שלהם.  מרגלית, שעבדה כממונה על כח אדם וגרה ברמת בית הכרם מדריכה 2 ילדים בכיתות ד’.

“הילדים תמיד מצפים לי כשאני מגיעה, וזה גורם לי להרבה סיפוק,”  אומרת מרגלית. “אני מקפידה לארגן את לוח הזמנים שלי כך שאף פעם לא אחמיץ ולו יום חמישי אחד בנגבה. מפגשי ההדרכה האלה מאד חשובים לי, כי אני רואה עד כמה זה מקדם את הילדים, ואני מרגישה מחויבת לעזור להם. אנשי הצוות של המועדונית כל הזמן מספרים לי עד כמה חשובה העזרה שלנו.”

קיים מעקב צמוד אחרי השיפור בהישגים הלימודיים של החניכים של מירי ומרגלית, כדי להבטיח שהיעדים שהוצבו אכן מושגים. התלמיד של מרגלית מכיתה ד’, לדוגמא, בקושי קרא כשהיא התחילה להדריך אותו, והיום הוא משתפר ומשתף פעולה בעבודה בחוברות העבודה עליהן הם עובדים ביחד. לא פחות חשוב מהעזרה הלימודית היא הצמיחה החברתית והרגשית שהילדים זוכים לה הודות לתשומת הלב האישית שמעניקות להם מירי ומרגלית. הן משוחחות איתם ומשחקות עימם משחקי לוח, דבר שלא תמיד  הם זוכים לו בבית.

ארבע נשות ארגון הדסה ישראל מתנדבות בנגבה  והן לא מסתפקות רק בהדרכה אישית של מספר חניכים. ארגון הדסה ישראל ארגן ומימן פעילויות רבות עבור ילדי בית גרוסמן: מסיבת פורים, יציאה לסרט, ביקור בגן חיות ועוד ועוד. “חשוב שהילדים נמצאים במסגרת, ולא בבית מול המסכים,” מציינת מירי. “בנגבה יש להם פעילויות, הם מתחנכים לערכים,  לומדים איך לקחת חלק בפעילויות חברתית, ובכלל איך להתנהג. לכבוד לנו להיות חלק מהעבודה הנפלאה של נגבה.”

נגבה אסירת תודה למרגלית, למירי ולכל המתנדבים הנפלאים של נגבה. ההתנדבות שלהם משנה את חיי הילדים הנערים והמשפחות שכולנו כאן עבורם.  לא היינו יכולים להגיע לאן שהגענו בלעדיכם.

רוצה להתנדב?  בדקו מה יש לנו להציע כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *