חיילי פלס”ר גבעתי כבשו את נגבה ליום, ושבו את ליבם של הילדים

חיילי צה”ל בצעו לאחרונה הפיכה צבאית בבאר שבע, כשחיילים מפלס”ר גבעתי צעדו לבתי נגבה וכבשו את ליבם של הילדים.   יגעים מפעילות צבאית אך חמושים באהבה, כ-15 מתנדבים מיחידה מובחרת  בילו אחר הצהרים בנגבה, שוחחו עם הילדים, עשו איתם פעילויות שונות והשאירו אותם נפעמים עד היום.

נתן בן ה-10 סיפר: “זה היה מאד מרגש, הביקור של החיילים השפיע עלי מאד. חייל  אחד עזר לי  להכין שיעורי בית בחשבון ואחר כך שיחקנו כולנו ביחד. הרגשתי נהדר! זה עשה לי חשק להתגייס לצבא כשאגדל.”

ביקור החיילים בנגבה התאפשר הודות לקשר בין מפקדם, סמ”ר רם יעקובסון,  ואחת המתנדבות  בשירות לאומי בנגבה.  החיילים התפזרו בין הבתים השונים של נגבה. בהתחלה הם אכלו ביחד עם הילדים ארוחת צהרים ואחר כך השתלבו בפעילויות שלהם. כל חייל “שודך ” לילד מסוים לזמן הלמידה וסייע לו בהכנת השיעורים והמטלות. לסיום נשאר זמן למשחק כדורגל ולמשחקים נוספים.  במהלך כל המפגש החיילים הלהיבו את הילדים בסיפורים מניסיונם הצבאי.

“החלק הטוב היותר היה שהחייל בילה רק איתי במהלך שעת הלימוד”, נזכר נהוראי בן ה-10. “הוא עזר לי מאד בהכנת השיעורים, ואני נהניתי שיכולנו לשוחח רק שנינו, ולשמוע ממנו כל מיני דברים.  אני רוצה להיות חייל בדיוק כמוהו.”

למרות שהשירות הצבאי עדיין רחוק מאד מנתן ומנהוראי, מטרה מרכזית לטווח ארוך של נגבה היא לראות את הילדים מתגייסים בהצלחה לצבא ומשרתים בשירות משמעותי. זה יהיה צעד חשוב במטרה להשתלב בחברה בעתיד.  ביקור החיילים היה צעד משמעותי בכיוון זה.

“התרשמתי שהם ראו בנו דוגמא לחיקוי,” סיכם סמ”ר יעקובסון. “המפגש היה מעשיר גם עבור החיילים המתנדבים. זה היה ניסיון מרענן ומלא סיפוק. אני חושב שהילדים ירצו להתגייס לצבא בעתיד.”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *