מהשירה תצמח הצלחה: המקהלה החדשה של ילדי נגבה

תכנית מוזיקלית חדשה החלה לפעול בראשית השנה בנגבה.
תכנית זאת היא אחת מני תכניות תרבות רבות שבהן מתאפשר לילדי נגבה לקחת חלק ולהעשיר את עולמם. לכל ילדי נגבה ניתנה ההזדמנות לקחת חלק במקהלה, ובסופו של דבר כ-10 ילדים מכתות ב’ עד ו’ עברו את מבחני הקבלה למקהלה בהצלחה. במקהלה יש מגוון קולות – סופרן, טנור ואלט כמו בחבורת שיר מקצועית.  חברי הלהקה מחויבים לה והם מקפידים להגיע לחזרה השבועית המתקיימת בשעות הערב, לאחר שעות הפעילות של נגבה.

“תמיד חלמנו הקים מקהלה לילדי נגבה” אומר אייל פרץ  הרכז החינוכי  ” יש לנו כבר תכנית לחינוך מוסיקלי בשיתוף עם הסימפונייטה של באר שבע, והמקהלה נותנת  הזדמנות  לילדים חובבי המוסיקה להתנסות בעשייה מוסיקלית באופן פעיל.

לקבוצת הנוער של נגבה יש כבר שתי תכניות בתחום המוסיקה: סדנת מוסיקה  ולהקת הנוער של נגבה בהדרכתו ובניצוחו של  מירל . אייל חש כי התנאים הבשילו לתכנית דומה לילדים. כאשר הגיעו לנגבה שתי בנות שירות לאומי בעלות הכשרה מוסיקלית ניתנה ההזדמנות לממש זאת. הדר בך והלל ביטי הצטרפו השנה לצוות המועדוניות של נגבה. הן למדו מוסיקה ופיתוח קול מגיל צעיר ושתיהן מנגנות בפסנתר.

“אני אוהבת לשיר במקהלה! זה הדבר הכי כיפי בנגבה עבורי.” אמרה שירה בת ה-7. ” כשאני שרה אני מרגישה מיוחדת ופגשתי המון ילדים מקובצות אחרות של נגבה”.  נהוראי בן ה-8 , חברה למקהלה סיפר ” עד עכשיו אף פעם לא שרתי במקהלה ואני מרגיש שאני עושה משהו שאני ממש טוב בו. אני גאה בעצמי!”

מחקרים אקדמיים מלמדים שקיים מתאם גבוה בין שירה במקהלה לבין עלייה בביטחון העצמי,  שיפור בהתנהגות ויכולת להתמודד במצבי לחץ.  כל אלה דברים שנגבה מקווה להשיג עבור ילדיה. ואולי , בהמשך גם יזרח כוכב מבין ילדי המקהלה:
” לילה אחד חלמתי שזכיתי בתחרות  “גוט טלנט” נזכרה שובל בת ה-9. סיפרתי להם על מקהלת נגבה ושרתי שיר שלמדנו, וזכיתי!”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *