מרכז נגבה ע”ש קטי ומונה דרייפוס נחנך בטקס מרגש ומרשים

מרכז נגבה החדש, השוכן בשכונה ד’ בבאר שבע, נחנך בנר שני של חנוכה בטקס מעורר השראה. את הטקס כיבדו בנוכחותם ראש העיר רוביק דנילוביץ’, חברי הכנסת מירב בן ארי ואלי אלאלוף, יו”ר הועד המנהל של נגבה ד”ר אילן כהן וכמובן  ילדי נגבה ונעריה, ידידים, שותפים ותומכים של העמותה.  כולם באו לחלוק כבוד  לגברת מונה דרייפוס שבזכות תרומתה הוקם הבניין המוקדש לה ולאחותה קטי ז”ל.

מונה דרייפוס

אני מאחלת לכולנו שהבית הזה בבאר שבע, יהווה עבור הצעירים פתח לעולם, לעולם של טוב לב, של ידע ושל תרבות.” אמרה מונה דרייפוס בנאומה, “ושהמקום ואנשיו  יעניקו לצעירים האלה את הכלים הדרושים להם להתמודדות עם אתגרי  ותלאות החיים, ואת היכולות שינחו אותם בהגשמת חלומותיהם.”

מונה נולדה בצרפת במהלך מלחמת העולם השנייה. לאחר המלחמה, כשהייתה בת ארבע, נולדה אחותה קטי, עם סינדרום דאון. “…מיד נמלאתי  באהבה רבה אליה. ידעתי שתפקידי להגן עליה.” ואכן במשך כל חייה מונה טפלה בה במסירות. מונה סיפרה כיצד החיים היכו בה פעם אחר פעם,  “…קטי הייתה  זאת שעזרה לי, בזכות אהבתה, לסלק את צללי העבר ולהשכיח את הצער שחוויתי. היא אפשרה לי להבין ששווה לחיות את החיים, יהיו אשר יהיו.”

רוביק דנילוביץ

ראש העיר, רוביק דנילוביץ’  הביע תקווה שבית נגבה ישפיע על חיי ילדי נגבה והקהילה בבאר שבע בכלל. כדבריו: “בית זה הוא מגדלור של תקווה. הוא גורם לכל ילד להאמין בכוחו  ולומר: ביכולתי לשנות את העולם!”

מייסדי נגבה: קלוד מאיר ז”ל, קלוד קדוש וז’אן ביסליש, היו שותפים לחזון דומה. כשהקימו את נגבה בשנת 2006 בבאר שבע. הם קיוו לשנות לטוב את העולם במשהו.  הפעילות בבאר שבע הלכה והתרחבה אך החלום להקים בניין  לפעילות נגבה היה נראה אז  לא מציאותי.  בדבריה הזכירה מנכ”לית נגבה, גב’ חנה גייסמן כיצד שני בעלי חזון: קלוד מאיר ואסתר עמר מנהלת מחלקת הרווחה והשירותים החברתיים חברו יחד כדי להפוך זאת למציאות.

אליקים ליפו

אליקים ליפו נכדו של קלוד מאיר ציטט מדברי קלוד שאמר: “כמו שבחנוכה אנו מוסיפים כל יום עוד אור קטן, כך אני שואף לשפר את העולם בו אנו חיים בצעד קטן כל יום.”

חבר הכנסת ויו”ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות אלי אלאלוף, תושב ותיק של באר שבע וידיד קרוב של נגבה  מאמין שכל המדינה מרוויחה מהעצמתם של בני הנוער בפריפריה.  “אני בר מזל שזכיתי להכיר את נגבה,  עתידה של באר שבע תלוי בילדים האלה. הצלחתם היא הצלחת החברה הישראלית.”  אשתו – ג’יזל מתנדבת בנגבה וקידמה מספר פרויקטים  בתחום התרבות והמוסיקה.

לפני הטקס הרשמי, ניתנה לאורחים הזדמנות לסייר במבנה החדש והיפה, ולהתרשם מפעילות מיוחדת לכבוד חג החנוכה ולשוחח ישירות עם  170 ילדי ונערי נגבה  שבבאר-שבע. 

במהלך הטקס נהנו האורחים מנגינתם של חברי תזמורת מזרח ומערב הירושלמית, מהרכב מוסיקלי של קבוצת הבוגרים של נגבה, ומסרטונים אודות נגבה ובהשתתפות ילדיה המקסימים.

מירב בן ארי

“ילדינו הם הדבר המשמעותי ביותר כאן,”  אמרה חברת הכנסת מירב בן ארי. “ראינו אותם מופיעים על הבמה ופגשנו אותם קודם במהלך הפעילות. ילדים נפלאים אלה צריכים ליהנות מהמרכז החדש.  אשמח לעזור לנגבה בכל דרך אפשרית, אך נראה שילדי באר שבע נמצאים בידיים מצוינות”

נגבה מודה למתנדבים, לחברים ולתומכים שחברו אלינו למען ילדי באר שבע:  חברי הועד המנהל ובראשם ד”ר אילן כהן וסגניתו יעל אלון, חברי נגבה בצרפת, ארגון החסידות, בית מוריה, עיריית באר שבע – ראש העיר רוביק דנילוביץ’, סגניתו ד”ר חפצי זוהר,  מנהלת מחלקת שירותי הרווחה והשירותים החברתיים אתי כהן, אבי וורצמן, חבר מועצת העיר באר שבע לשעבר וסגן שר החינוך לשעבר, שלומי נומה, מנכ”ל כיוונים, חברה עירונית לפנאי ותרבות. וחשוב מכל – נגבה מודה לילדים, לנוער ולבני משפחותיהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *