נערי נגבה בונים בעץ ובונים את עתידם בעזרת סדנת נגרות חדשה

פעם בשבוע בוקעים קולות של מקדחות, מסורים ופטישים ממועדון הנוער של נגבה בבאר-שבע. הקולות עולים מהסדנא החדשה לעבודה בעץ שהושקה השנה עבור חברי מועדון הנוער של נגבה.  הנערים והנערות בונים ארונות ופרטי ריהוט נוספים עבור המועדוניות ומועדון הנוער של נגבה.

“איזה פעילות מגניבה!” אמרה אפרת. בת ה-12, החברה במועדון הנוער. ” מעולם לא התנסיתי בדבר כזה! עכשיו אני יודעת איך לבנות כל מיני דברים.”

הנערים למדו את כל המרכיבים הקשורים לעבודות נגרות. ראשית התוודעו לחומרים השונים כגון: עץ מלא, עץ לבוד, מלמין ו-MDF.  לאחר מכן עברו על השלבים השונים של העבודה עצמה: תכנון, מדידות, חיתוך, ליטוש, הדבקה, הרכבה וגימור.  הסדנא אינה רק עבודה בעץ,  היא נתנה לילדים תחושה הישג והערכה עצמית.

“הילדים חווים את מלוא המשמעות של תהליך ארוך המביא לתוצאות, שכן הם משתתפים באופן פעיל  בתהליך העבודה מראשיתו ועד סופו,” ציין אייל פרץ, המנהל החינוכי של נגבה.”היה להם סיפוק רב ממשהו שיצרו במו ידיהם. זה נותן להם תחושה של הצלחה, תחושה החיונית לעתידם, ומפתחת את אישיותם.”

להודיה שלקחה חלק בסדנא ההשפעה הייתה ברורה: ” זה הוכיח לי שאם אני מחליטה לעשות משהו, אני יכולה לעשות אותו, ושיש לי מה לתרום לעולם.”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *