זרקור על הצוות: אביה חבה ותמר ברק ממשיכות לשנה שניה של שירות לאומי במטרה למצות את הניסיון שרכשו

28 בנות שירות לאומי התנדבו לשרת השנה בנגבה, בבאר שבע ובירושלים. הן מביאות עימם לנגבה רוח רעננה של עשייה והתנדבות.  אביה חבה ותמר ברק סיימו שנת התנדבות בנגבה, והחליטו, כמו רבות מבנות השירות של נגבה להישאר עמנו לשנה שנייה.

“יכולתי להתחיל את לימודי האקדמאיים או להתנדב בארגון אחר בשנה השנייה,” אמרה תמר. ” החלטתי להמשיך ולהתנדב בנגבה כי רציתי להשלים את התהליך.   עכשיו  אני מבינה היטב את התפקיד שאני ממלאה עבור הילדים ואוכל להשפיע עליהם באופן  עמוק יותר כבר מהיום הראשון של השנה.”

אביה, כמוה כתמר, עובדת  בבית חם של נגבה בבאר שבע. כמדריכות, הן סייעו להעשיר את חייהם של 30 ילדים בכיתות ד’- ו’ מבחינה חברתית, לימודית ותרבותית. תמר מבהירה את משמעות החלטתה עבור הילדים:  “בנגבה אנחנו בקשר עם אותם ילדים במשך 5 שעות מדי יום לאורך כל השנה. לקח זמן לרכוש את אמונם, ועכשיו יש ביני לבין כל ילד בקבוצה  יחסים  קרובים. אנחנו דמויות משפיעות עבורם.  המשך עבודתנו בשנה שניה נותן לילדים תחושה של יציבות בחייהם, ומאפשרת לנו לסייע להם עוד יותר.”

אמון ויציבות הם מהמרכיבים החשובים ביותר בעבודתן של תמר ואביה. שתיהן היו דמויות חיוניות  בחשיפת בעיות אישיות קשות  אצל מספר חניכים,  דבר שהתאפשר הודות  לאמון ולקרבה שנוצרו בינן לבין החניכים. לאחר מכן, גורמי המקצוע בנגבה יכלו לטפל ברגישות בבעיות שעלו ולתת את הטיפול הראוי.

ברור גם שתמר ואביה מקבלות לא פחות משהן נותנות בעבודתן בנגבה. ” אני אוהבת לעבוד כאן כיוון שנותנים לי חופש לנסות דברים חדשים,” אמרה תמר. ” למדתי איך להפעיל קבוצה ולעמוד לפני קהל. כשרצינו לנסות דבר חדש או להפעיל תכנית בנושא מסוים, הצוות הבכיר היה תמיד פתוח לרעיונות שלנו”.

אביה הסכימה והוסיפה: ” מה שעושה את נגבה כה מיוחדת  הוא שלצוות חשובה גם ההתפתחות האישית שלנו, הם רוצים שנרכוש מיומנויות מקצועיות. התנסיתי בתחומים שונים, התנסיתי  במיומנויות שהיו חדשות עבורי. ללא כל ספק זה מסייע לי לבנות את עצמי לקראת העתיד”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *