תכנית נגבה לצפייה מודרכת בהצגות תיאטרון : שעור לחיים על הבמה

נגבה שואפת להעניק לילדיה  נקודת פתיחה  שתדמה לזאת של ילדים הבאים ממשפחות מבוססות. אחת הדרכים להשגת  המטרה להרחבת  האופקים של הילדים  ולגרוי סקרנותם היא החשיפה למופעי תרבות. תכנית נגבה  לצפייה מודרכת בהצגות תיאטרון נועדה להשגת מטרה זאת.   ילדי נגבה בכיתות ד’-ו’ ובני הנוער צופים בחמש הצגות לילדים ונוער של תאטרון באר שבע במהלך השנה, הודות למינוי חינם שניתן להם על ידי התיאטרון.  לאחר הצפייה בהצגה הם מקיימים  דיון כדי לסייע להם לעבד את המסר של ההצגה ולשתף זה את זה במחשבות שעלו בהם במהלך הצפייה.

דניאל בן העשר סיפר: ” ההצגה שהכי אהבתי הייתה החטיפה מהמנזר כי היה לה סוף טוב, המחזה לימד אותתי שצריך להיות נחמדים אחד לשני. אני מאד אוהב ללכת להצגות, זה כיף ואנחנו לומדים איך להתנהג.”   ליאם בן העשר אהב את המחזה אמא אל תבואי: “ההצגה הייתה על  מסיבת הופעות של הכיתה. ילדה אחת לא רצתה שאמה העיוורת תבוא, כי היא התביישה בה.  למדתי שחשוב לדבר עם ההורים על מה שאנחנו מרגישים. לספר להם הכול ולא להתבייש בהם.”

טימה בן ה-11 התרגש מאד מההצגות, וכעת יש לו דרך חדשה להסתכל על אנשים: “ההצגה האהובה עלי הייתה המכשפה בבית ממול. מסופר בה על שלושה ילדים לא מקובלים שהתיידדו עם השכנה, עולה חדשה ועזרו לה.  למדתי ממנה שגם אם מישהו הוא עולה חדש ולא מבין מה שאומרים, לא צריך ללעוג לו או לשנוא אותו. צריך לראות שגם הם בני אדם.”

הצפייה בהצגות תיאטרון, כמו ההליכה לקונצרטים מודרכים לנוער של הסימפונייטה  הישראלית באר שבע, בסיועה של התזמורת, הן חלק מהיוזמות בתחום התרבות שנגבה מציעה לילדים ולבני הנוער.  מחקרים מראים שחשיפה לפעילות תרבותית  מעשירה את הדמיון של הילדים ומעצימה את ההתפתחות הרגשית והחברתית שלהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *