להקת הנוער של נגבה – מוסיקה והעצמה

פעם בשבוע מהדהדים קולות שירה בחלל משרדי נגבה בבאר שבע.  הקולות  מלווים בחליל, גיטרה חשמלית, תיפוף על תופי בס, וקולות אנושיים המלווים בקצב את ההופעה.

הקולות הבוקעים מחדר מועדון הנוער הם חלק מסדנת לימוד מקצועית למוסיקה. בסדנה הם מתוודעים למושגים פורמליים במוסיקה קולית וכלית כגון:  מקצבים, פתוח קול וטונליות.

עטרה בת ה-14 חולקת חוויות מהסדנה: ” אני הייתי מעוניינת לקחת חלק בסדנה מלכתחילה, כיוון שאני אוהבת מוסיקה.  לשמחתי גיליתי שבסדנה יש הרבה יותר מרק מוסיקה.  עשיית מוסיקה בצוותא והופעה לפני קהל עוררו דיונים רבים בקבוצה. תמיד פחדתי עד מוות לדבר לפני אנשים, בזכות הסדנה אני מתמודדת יותר טוב עם הופעה לפני קהל. אני עדיין חוששת, אך לא כמו בעבר”

מתוך הסדנה צמחה  להקת הנוער של נגבה. היא מופיעה באירועים של נגבה ושל השכונה. הופעות התזמורת משיגות שתי מטרות בעת ובעונה אחת: העצמת הביטחון העצמי של בני הנוער המופיעים לפני קהל, והגדלת המעורבות שלהם בקהילה. תרומה לקהילה היא מטרה שנגבה חרתה על דגלה.

המנצח, מירל מאור משמש מקור השראה לנערים. הוא  מוסיקאי מצליח ששלושה משיריו משודרים ברדיו בישראל. כמו כן הוא  שר בהתנדבות במקהלת “קולות שמואל”  לקהילות יהודיות ברחבי העולם.

“בזכות מירל הצטרפתי ללהקה “אומר אורי בן ה-14, “הוא אחלה מנצח ועוזר לי לחזק את הביטחון העצמי שלי. אני אוהב את הסדנה. אני מחכה ליום כל השבוע ליום של הסדנה. שם אני יכול לנגן  ככל שארצה, כי בבית המשפחה שלי משתגעת  כשהיא שומעת אותי מתאמן ומנגן.”

כולנו מחכים להופעת הלהקה במסיבת סוף השנה.

4 Replies to “להקת הנוער של נגבה – מוסיקה והעצמה”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *