באר שבע, נובמבר 2022

חברים יקרים,

מטרתנו היא להגשים את חזונם של מייסדי העמותה, לחנך ולהכשיר כל אחד ואחת מהילדים המתחנכים בנגבה לגדול ולהיות אזרח משכיל, עצמאי, אחראי ושותף מלא בבניין החברה בישראל. אנו רואים ברכה בעמלנו, ויש לנו הזכות ללוות בוגרים ראשונים של נגבה הלומדים במוסדות אקדמאיים.

נגבה פעלה פעילות מלאה לכל אורך תקופת הקורונה ותמשיך לעשות זאת, דבר שמתאפשר הודות לתמיכתכם.

מגפת הקורונה אמנם דועכת, אך השלכותיה ממשיכות להשפיע על תלמידי בתי הספר, ועל חיי ילדי נגבה ומשפחותיהן במיוחד: הקשיים במשפחות, בעיות תעסוקה ועליית יוקר המחיה מגבירים את הצורך במסגרת חמה, בטוחה ומקדמת עבור הילדים.

בהמשך לחזון האנשים היקרים שיסדו את נגבה לפני 16 שנה, אנו מבקשים לקדם שתי יוזמות:

תוכנית קיימות לזכרו של קלוד מאיר ז”ל שמטרתה לפתח את הקשר בין הילדים לסביבה: ללמדם לפעול ולשמור על החי והצומח.  לעודדם ליזמות ואחריות כלפי האחר בכיתה, בבית ובמרחב הציבורי. לחנכם לשימוש נכון  במשאבי הטבע ולפתח הרגלי צריכה מושכלים ואחראיים, ולצייד אותם בכלים  למזעור משבר האקלים המאיים על עולמנו. כחלק מהתוכנית התקנו על גג בית נגבה בבאר שבע מערכת אנרגיה סולארית והפעלנו למידה חווייתית באמצעותה המשתלבת בתוכנית הקיימות.

תוכנית להעמקת מיומנויות הלמידה לזכרו של קלוד קדוש ז”ל שמטרתה  פיתוח כלים לרכישת מיומנויות למידה וידע רחב בתחומים מגוונים. התוכנית תאפשר להמשיך ולצמצם פערים לימודיים ולחוות הצלחות בבית הספר.  לשם כך חברנו לאנשי חינוך מנוסים שירחיבו את מאגר דפי הלמידה שלנו בתחומים נוספים ובאמצעות שיטות לימוד עצמי חדשניות.

המאגר הקיים של דפי למידה בנגבה מצוי באתר העמותה ונוכחנו לדעת שאלפי תלמידים, מורים והורים משתמשים בו.  לאור זאת קבלנו החלטה להעמיד גם את האתר המורחב לרשות כלל הציבור!

התוכנית החדשה תעניק שכבת עומק נוספת לפעילות השוטפת שלנו באמצעות מרכז למידה, הוראה מתקנת, ושימוש בדפי למידה ובתוכנות מחשב מותאמות שמטרתה צמצום פערי לימוד והשכלה כללית של חניכינו.

תוכנית נוספת  בפיתוח שברצוני לספר לכם עליה היא תוכנית בוגרים  במסגרתה לקחנו על עצמנו להרחיב ולהעמיק את קשרינו עם  בוגרי נגבה: ללוותם ולחזקם לקראת השירות הצבאי ובמהלכו, וללוותם ביציאה לחיים האזרחיים לקבלתם למוסדות חינוך אקדמיים ולמסגרות הכשרה מקצועית.

בהזדמנות זו ברצוני להביע הוקרה עמוקה לצוות החינוכי  של נגבה , עובדים ומתנדבים כאחד, הפועלים ללא הרף  להעצמת הילדים והנערים במקצועיות, במסירות ובאהבה רבה .

לסיום, מבקש אני להודות לכם ידידים יקרים, על האמון שאתם רוכשים לנו ועל תמיכתכם בפועלנו. הנהלת נגבה ועובדיה רואים בכם שותפים נאמנים ושואבים כוח מהתעניינותכם בעבודתנו , כוח לפרוץ את  תקרת הזכוכית עבור ילדים המבקשים לפרוס כנפיים ולעוף מעלה מעלה.

לקראת תחילת השנה האזרחית החדשה , אנו מאחלים לכל אחד מכם הצלחה, שמחה ובריאות איתנה.

בהוקרה  רבה,
פסקל  גרין
יו”ר נגבה

לתרומה נא ללחוץ כאן